23 August 2012

Före och efter - GrusplanFore och efter grusplan

Så här ser vår lilla grusplan brevid uppfarten till huset ut. Vi har precis blivit klara med allt grus, vi var och hämtade de själva (Phil) och krattade sen ut 1,6 ton själva (jag). Det ser inte ut som ett och ett halvt ton men det är det...

Le carré
Bara för att det är kul så tog jag ett foto i precis samma vinkel som dagen när vi fick nycklarna. Den förra ägaren hade så trevligt lämnat oss en inflyttningspresent - ett lass med bråte! Tack! Det och kaffesumpen i kaffebryggaren i köket och kattlort i vardagsrummet är sånt man får räkna med i Frankrike. Hemnet släng dig i väggen! :) Så här såg det alltså ut:

Le carré 3

Och nu:

Le carré 2


Jag hoppas att ni ser någon skillnad! :) Jag tänkte ta fler foton från utsidan för vi har ju byggt 25 meter mur runt huset men det började precis regna (äntligen!) så jag fortsätter imorgon!

Our little "gravel square" in front of our house, before and after. The previous owner left us a nice surprise the day we moved in - a pile of clutter, nice! France is in need of some house staging-manners! :)

No comments: